Који фискални уређај да изаберем?

“Софтверска” каса

Ако издајете мало број фискалних рачуна по дану, можете се определити за софтверско решење.

За то сам је потребан:

  1. Рачунар, лаптоп, таблет или мобилни, у који ће бити 
  2. Убачен софтверски процесор фискалних рачуна
  3. Стална интернет конекција
  4. Безбедносни елемент и 
  5. Обичан или термални штампач.

Фискалне рачуне можете доставити и електронским путем, искључиво уз сагласност купца (а ако вам накнадно затражи штампани рачун, морате га и одштампати).

Нова фискална каса

Без обзира на број издатих рачуна у току дана, увек можете користити стандардну фискалну касу. 

Предности овог решења су што:

  1. Каса у себи већ садржи процесор фискалних рачуна и термални штампач
  2. Лако се повезује са Пореском управом 
  3. Лако се учитавају артикли и цене
  4. Лако се сервисира и одржава

Пореска управа је предвидела да за е Фискализацију (електронски фискални уређај) можете да користите:

  1. Касу (која садржи све што треба) или
  2. Рачунар, таблет или мобилни телефон са посебним софтвером.
 

У оба случаја електронски фискални уређај морају да имају:

  1. Процесор фискалних рачуна (ПФР, који може бити локални или виртуелни)
  2. Нови софтверски процесор
  3. Безбедносни елемент
  4. Сталну интернет конекцију и
  5. Термални или обичан штампач
 

Но, пре него што објаснимо детаље, да видимо шта је потребно да урадите ПРЕ него што набавите ново фискално решење.

  1. Да пријавите продајна места
  2. Да поднесете захтев и преузмете безбедносни елемент
  3. Да инсталирате електронски фискални уређај
  4. Да се повежете са Пореском управом
  5. Да учитате артикле и цене у касу
 

Звучл компликовано, зар не?

Јесте, посебно ако ово радите први пут. Али зато смо ту да вам пружимо бесплатну телефонску подршку.

Позовите нас за детаљна упутства на 064/138-38-98

или кликните на доње дугме да погледате конкретна решења

Још нека питања и одговори

1. Шта подразумева нови модел фискализације?

Подразумева коришћење:

  1. Новог електронског фискалног уређаја (одобрених од Пореске управе), путем којег се евидентира промета на мало, укључујући и примљене аванс за будући промет на мало, и
  2. Издавање фискални рачун са QР кодом.

2. Од када почиње да се примењује?

Од 01.маја 2021.

3. Да ли је неопходно дефискализовати стари фискални уређај?

Дефискализација старих фискалних уређаја није неопходна!

Она ће бити аутоматски извршена повезивањем нових фискалних уређаја са сервером у Пореској управи.

4. Да ли могу да издајем рачуне и приликом прекида интернет везе?

Да, рачуне је могуће издавати и када постоји прекид интернет везе. 

Како?

Помоћу локалног процесора фискалних рачуна (који је уграђен у касу) који бележи и потписује све обављене трансакције до поновног успостављања интернет везе.

5. Шта је безбедносни елемент, да ли морам то да имам?

Безбедносни елемент је хардварски или софтверски елемент који издаје Пореска управа.

Фирма која користи касу мора имати безбедносни елемент који служи за за потписивање фискалних рачуна, за потребе спровођења поступка фискализације и за потврду идентитета приликом размене података са Пореском управом.

6. Како да набавим безбедносни елемент?

Подношењем захтева на порталу еПорези помоћу квалификованог сертификата. То можете уради лично или код нас, ако имате личну карту са чипом и уписаним квалификованим сертификатом или то може урадити ваш рачуновођа за вас (ако немате тај сертификат на вашој личној карти). 

7. Шта ако ми се поквари фискални уређај?

Ако дође до квара фискалног уређаја, можете да имате још један фискални уређај који ће користити као резервни (додатни).

У том случају је неопходно у резервни фискални уређај ставите безбедносни елемент који сте користили у фискалном уређају који се покварио.